چرا اقامتگاه های بومگردی، امکان بازدید ندارند؟

با همه گیر شدن سفر و اقامت در بومگردی ها به عنوان فضاهای جدید اقامتی، چیزی که سالهاست توی شهرهای بزرگ از یاد رفته بود دوباره زنده شد: “تجربه زندگی در روستا، اقامت به سبک سنتی.”

هر کدام از اقامتگاه ها، با توجه به تنوع اقلیم، معماری، امکانات، سلیقه و سیاق فکری صاحبانشون، ویژگی منحصر به فرد خودشون رو پیدا کردن و این موضوع کنجکاوی افراد رو برای بازدید بیشتر کرد.

درخواست بازدید کم کم باعث بروز مشکلاتی برای صاحبان اقامتگاهها شد که در “اوایل” بیشتر جنبه توجه و کنجکاوی داشت! ولی باگذر زمان شکل دیگری به خودش گرفت: • بازدید به منظور دیدن فضای داخلی و سنتی اتاقها به قصد دیدن یه خونه ای که به سبک قدیمی و سنتی تزئین شده و یادآوری خاطرات خوشی که از سبک زندگی در روستا در ذهن اکثر آدمها مونده بود.

• بازدید به قصد دیدن اتاقها و امکانات و تصمیم برای اقامت یا رزرو

• بازدید به منظور ایده و مشاوره گرفتن برای راه اندازی اقامتگاه جدید.

چون تعریف مشخصی از خدمات یک اقامتگاه بومگردی وجود نداره، اکثر مواقع این فضاها با هتل، رستوران یا حتی موزه مقایسه می شن و مراجعه کنندگان توقع “بازدید” دارن و اون رو جزو خدمات یک اقامتگاه میدونن.

بذارید یه مثال بزنیم: تصور کنید به عنوان مهمان، همراه خانواد خود در یک اقامتگاه، حضور دارید و افراد مختلفی به بهانه های متفاوت از جمله صرف غذا، بازدید و … در اونجا رفت و آمد می کنند! چقدر این موضوع خوشایند شماس؟ چقدر این احتمال وجود داره که اون مکان رو برای اقامت مجدد انتخاب کنید؟

مساله حفظ آرامش، امنیت، و حریم خصوصی مهمانها، در نهایت موجب شد که در ورودی یا صفحات مجازی اکثر اقامتگاه ها جملاتی مانند “بازدید نداریم”، “برای بازدید هماهنگ کنید”، یا “برای ورود هماهنگ کنید” نوشته شود.

اومدن دم در اقامتگاه و حتی ورود به اون (مثل گیله بوم که تحت تاثیر معماری خانه های روستای قاسم آباد، زنگ نداره و برای ورود کافیه طناب رو بکشی تا در باز شه)، باعث “به هم زدن نظم اقامتگاه، نظم کار میزبان، و  آرامش مهمانهاس”.

ماهم برای رفاه حال مهمانها نمی تونیم اجازه بازدید بدیم، چه برای رزرو چه برای مشاوره.

برای رزرو، سری به اینستاگرام یا سایت gileboom.info بزنید، عکس اتاقها رو ببینید و تلفنی یا ایمیلی رزرو کنید.

برای مشاوره، مطالب و مراجع مربوط به اکولوژها در سایت قابل دسترس است؛ دوره های تورلیدری رو بگذرونید و از میراث فرهنگی استان خود پیگیر باشید.

تمام سرنخ ها و نمونه های موفق با کمی جستجو در اینترنت وجود دارد. کاری که خود ما انجام دادیم.

بازدید از اقامتگاه بومگردی
بازدید

You may also like...

Just send a message to +98-919-639-61-85 on WhatsApp

Or send an email to gileboom@gmail.com