گردشگر خارجی دنبال چیست و چه چیزی مطلوب و مرادش هست؟

چنانچه دنبال جذب گردشگران خارجی، به ویژه کشورهای اروپایی هستیم مهم است بدانیم:

الف: این گردشگران به ویژه اروپای شمالی و مرکزی، اغلب بهترین و لوکس ترین اقامتگاه ها و هتل ها را رفته اند. لذا ساختن ویلای لوکس یا اقامتگاه مدرن، آنهم در روستاهای کشورمان آب در هاون کوبیدن است.

ب: استان اصفهان و یزد، به دلیل معماری بناها و خانه ها، مطلوب و مورد نظر گردشگران هستند. بنابراین، نگهداری و نوسازی و مرمت خانه های قدیمی با معماری زیگالی در روستاها و سپس شهرها، میتواند شهرستان رودسر را با معماری خاص خودش، مطرح کند و به عنوان جاذبه گردشگری نمایان شود.

پ: بعد از مطرح شدن ساخت تعداد فضایی ۵۰۰۰ اقامتگاه بومگردی در گیلان، موجی از اشخاص مختلف برای ساخت خانه در محیطی بکر و دست نخورده، اقدام کرده اند که بیشترین نیروی ما در گیله بوم، صرف توجیه این افراد مبنی بر دریافت وام نه برای ساخت و ساز جدید، که برای نوسازی خانه های متروکه و قدیمی می شود.

چکیده کلام آنکه:

بسیاری اوقات لازم است کاری نکنیم! بسا مهمانان ما که از ویرانی جنگل های اسکاندیناوی، شمال اروپا و مناطق کوهستانی به ستوهند. نگهداشتن مناطق حیات وحش و جنگلی به صورت دست نخورده، سبب می شود گردشگران تمایل بیشتری برای دیدن و آمدن داشته باشند. بررسی نماییم آیا فقدان گردشگر مناسب در شهرستان رودسر، به دلیل نبود امکاناتی چون هتل و بندر و رستوران شیک و مناسب است یا اینکه نتوانسته ایم پتانسیل این فضا را به درستی معرفی کنیم؟ ما چند اقامتگاه، هتل، مراکز تفریحی و غیره را توانسته ایم به دنیا بشناسانیم؟ ما وقتی هنوز، خود ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و مردمی خود را نمی شناسیم قطعا نمی توانیم کاری برای معرفی جهانی این فضاها داشته باشیم.

به فضاها و اماکن متروکه و بیکاره در هر منطقه، توجه کنیم. کارکرد سابق آنها را بشناسیم و دوباره زنده کنیم.

ساخت و ساز جدید را از اولویت بیندازیم و به حفظ، نگهداری و ارتقا وضع موجود بیشتر اهمیت دهیم.

ساخت اقامتگاه های جدید را کنار بگذاریم و در عوض، خانه های موجود را مرمت و بازسازی کنیم. مدل موفقی که در شهر یزد و روستاهای آن اتفاق افتاد و هویت بخشی و حفظ و نگهداری میراث اجدادی، دستور کار قرار گرفت.

You may also like...

Just send a message to +98-919-639-61-85 on WhatsApp

Or send an email to gileboom@gmail.com