مادر در انتقام

قصه کهنی است که حالا با انفجار جمعیت آدمی و گاو، ناخواسته گاوها به انتقام برآمده اند و اکنون آدمیزاد را قربانی می کنند. تغییر اقلیم، بی آبی و تبدیل جنگلها به بیابانها سه هدف اصلی آنهاست.

حالا دیگر جای گاو و آدم عوض شده است. زمانی گاوها، رام انسانها بودند و دست آخر قربانی می شدند؛ مدتهاست که آدمی رام گاوها شده است و قربانی می شود.

گاوها به آدمی دستور دادند تا درختان را خشک کنند و علوفه جنگل، مراتع و برگ درختان را برایشان آماده کنند. نیرنگشان تبدیل جنگل به بیابانها و کاستن اکسیژن است که تاکنون خوب پیش رفته اند. سلاح مرگبار دیگرشان، گاز کشنده متان است. گاوها این گاز را در معده خود تولید می کنند و با آروغ زدن، به هوا شلیک می کنند. روایت مهندس حمید عرفانیان در جشنواره فیلم سبز آنست که ۸۰ درصد تولید گاز متان از طریق صنعت دامپروری و مشخصا گاوها است و پیشقراول این جنگ، آمریکا است. تغییر اقلیم، بی آبی، بیابان زایی و طوفانها و سیلهای ناگهانی نتیجه گاوپروری است.

به نظر می رسد جنب و جوش آدمها در راستای تغییر رژیم خوراکی از گوشت خواهد بود. نشانه ها کم نیستند. آقای نوری نشاط، فعال محیط زیست و دوست خوب گیله بوم از جمله کسانی است که مصرف گوشت را کنار گذاشته است. ساده است؛ حالا دیگر خوردن گوشت یعنی جنگل خواری و کشتن همنوعان. در گیلان، گاو را مادر خطاب می کنند؛ مادری که همیشه قربانی شده است و اکنون در حال انتقام گیری است.

You may also like...

Just send a message to +98-919-639-61-85 on WhatsApp

Or send an email to gileboom@gmail.com