قیمت واقعی درخت

در قاسم آباد حتی بعد از چند روز بارندگی، آبی روی زمین باقی نمی‌ماند. از دلایل این امر، وجود درختان بزرگ جنگلی است که خاکی اسفنجی را بوجود آورده است. ساخت و ساز بی‌رویه ممکن است شرق گیلان را نیز همانند مازندران در بحران قرار دهد. بی شک از دلایل اصلی جاری شدن سیلابهای پراکنده و ناگهانی در مازندران، ساخت و سازهای فراوان و ویلاسازی‌های گسترده است که جنگل‌ را از بین برده است. ساختمان‌ها، سطحی عایق روی زمین ایجاد می‌کنند که نفوذ پذیری باران را در زمین کاهش می‌دهند. در بسیاری از کشورها، مجوزی برای ساخت و ساز جدید داده نمی‌شود و دولتهای اندیشمند، مردم را ترغیب به مرمت و بازسازی خانه‌های پدری یا قدیمی می‌کنند.

تابستان سال 98 یکی از بدترین سیل‌های تاریخ چین در دره‌های رودخانه یانگ تسه اتفاق افتاد. این دره ها محل زندگی 400 میلیون نفر از اهالی چین بود. گفته شد به‌خاطر این سیل 300 میلیارد دلار خسارت وارد شده است که بیشتر از ارزش محصول سالانه برنج چین بود.

بعد از چند هفته ادامه سیل، دولت چین قطع درختان را در حوزه رودخانه یانگ تسه ممنوع کرد. محاسبات کارشناسانه نشان داده بود که درختان ایستاده سه برابر درختان قطع شده ارزش دارند. در واقع قیمت بازار سه برابر کمتر از قیمت واقعی محصول بود. با این تحلیل هیچ کس نمی‌توانست قطع درختان را در این حوزه توجیه کند.

منبع: طرح امید/آقای لستر براون

قیمت واقعی درخت
قیمت واقعی درخت

You may also like...

Just send a message to +98-919-639-61-85 on WhatsApp

Or send an email to gileboom@gmail.com