اکولوژ یا هتل پنج ستاره

اکولوژها یا اقامتگاه های بومگردی چگونه پدیدار شدند؟ باید گفت دغدغه های زیست محیطی و نیاز به داشتن الگویی سازگار با محیط زیست عاملی اصلی بود تا بعدها خانه های دیگر نیز سبزتر شوند.

اکولوژ، ماحصل جنبش اکوتراولرها بود؛ یعنی مسافرانی که به حفظ محیط زیست و تعالی آن کمک می کنند. پیدایش اکولوژها به اوایل دهه ۹۰ میلادی برمی گردد. این مفهوم چونان همه گیر شد که در سال ۲۰۰۷ تقریبا در تمام مقاصد گردشگری دیده شدند. البته خاورمیانه و شمال آفریقا حرکت آرامی داشته اند.

جالبتر آنکه شمار زیادی از مسافران اکنون اکوتراولر شده اند. مطالعه ای در موسسه مخاطرات گردشگری انگلیس نشان می دهد که ۹۶ درصد از مسافران این کشور، به جای اقامت در یک هتل پنج ستاره، ترجیح می دهند در اقامتگاه هایی ساکن شوند که در قبال حفظ و تعالی محیط زیست، مسوولیت پذیر و بابرنامه هستند.

اکولوژها باید اکوتراولرها را از مسیرهای عادی گردشگری، به سمت طبیعت گردی، دیدار اقوام و آداب و رسوم جامعه محلی هدایت کنند و اکوتراولرها باید دیدگاه ها، نقدها، نظرها و کمکهای خود را از اینگونه اقامتگاه ها دریغ نکنند. معرفی پروژه های راهبردی برای حفظ و حمایت از فرهنگ روستایی و محیط زیستی سالم، برعهده این اقامتگاه ها است.

به عنوان یک اصل، همیشه از مسوولان این اقامتگاه ها، این مهم را طلب کنید. اینها، گوشه ای از تفاوتهای یک اکولوژ، با هتلی ۵ ستاره است.

در همین راستا می توانید سری بزنید به سایت tripadvisor که پروژه ای به نام GreenLeaders را راه اندازی کرده است.

You may also like...

Just send a message to +98-919-639-61-85 on WhatsApp

Or send an email to gileboom@gmail.com