آرايش و معماري گیله‌ بوم سنتي و مدرن است و در حال حاضر ظرفیت پذيرایی 13 نفر ميهمان را دارد.

اتاق‌های گیله بوم به نام‌های محلی یعنی تِلاراتاق، خوتکا، راش، سُماموس، گیشار، جورخانه نامیده می‌‌شوند.

از بین این اتاقها، خوتکا و راش اتاق میزبان است. در محیط هال گیله بوم امکان گردهمایی وجود دارد.

اینترنت Wi-Fi در طبقه اول و جورخانه دردسترس است. اتاق‌ها با نمد فرش شده‌اند و دارای تختخواب هستند. چوب رختی‌ها، آیینه‌ها و غیره همگی از مواد سازگار با محیط زیست طراحی و ساخته شده‌اند.

نکته: به منظور حفظ آرامش و سکوت در گیله بوم و ایجاد کانونی گرم برای معاشرت میهمانان، در این اقامتگاه، وسیله سرگرم کننده ای! به نام تلویزیون وجود ندارد. بازی هایی مانند “منچ”، “تخته نرد”، “شطرنج”، “کوریدور”، “استوژیت”، و “دومینو” برای سرگرمی مهمانان درنظرگرفته شده اند.

طبقه اول: 

  • برای رعایت حال سالمندان، دستگیره سالمند در دستشویی فرنگی نصب شده است.
  • وسیله گرمایشی در زمستان، بخاری گازی و برقی است.
  • در تابستان، وسیله سرمایشی طبقه اول پنکه است.

طبقه دوم:

جورخانه

سالن 40 متری طبقه دوم است که ظرفیت آن پنج نفر بوده و سرویس اختصاصی دارد، وسیله گرمایشی در زمستان، بخاری گازی و وسیله سرمایشی در تابستان، اسپیلت است.

گیشار

اتاق زیرشیروانی است که ظرفیت آن یک نفر است. این اتاق سرویس بهداشتی اختصاصی ندارد. از سرویس طبقه اول یا سرویس حیاط می توان استفاده کرد. گرمایش آن، بخاری برقی و سرمایش آن، پنکه است.

اکوکلبه

کلبه ای است کاهگلی که به سبک معماری پنجاه سال پیش ساخته شده است. بوی کاهگل و بخاری هیزمی آن شما را به گذشته می برد. اکوکلبه با فاصله پنج متری از ساختمان اصلی قرار دارد، وسیله گرمایشی آن، بخاری هیزمی و برقی (برای روزهای خیلی سرد زمستان) است، وسیله سرمایشی، پنکه سقفی است.

برای ورودی، پله ای نیست و سطحی شیب دار است؛ عرض در ورودی توالت یک متر است؛ کف کلبه با قاب دروازه همتراز است؛ درون توالت دستگیره هایی دور تا دور توالت فرنگی نصب کردیم و اینها همه برای آن بود که نیم نگاهی به ویلچرنشینان داشته باشیم.

کُندوج (خونه درختی)/ بهارخواب

کُندوج، سابق بر این انبار ساقه های برنج بوده است، حالا خونه درختی شده، برای بازی بچه ها و گاه محل خوابی یا خلوتی برای مهمانها. کُندوج گیله بوم هشتاد و سه ساله است و حالا کهن ترین سازه آن به شمار می رود.

مهمانانی که علاقه مندند در این فضا استراحت کنند، می توانند همراه خود کیسه خواب آورده و از خواب در پشه بند در فضای کندوج لذت برند، همچنین از سرویس بهداشتی و حمام موجود در حیاط که مجاور اکوکلبه است، استفاده کنند.

فضای برپایی آتش

فضای باز و حیاط خانه با وسعت ۱۵۰۰ متر مربع در حال حاضر دارای درختان مرکبات است که در فصل پاییز و زمستان مهمانان می‌توانند از میوه‌های آن بهره‌مند شوند. درختان انبو یا گلابی جنگلی نیز در خردادماه دارای میوه هستند.
فضای حیاط برای برپایی آتش نیز مزین شده است.

امکانات: محل برپایی آتش
محل برپایی آتش

فاصله گیله‌ بوم تا بزرگراه اصلی شرقی غربی با پای پیاده ۱۵ دقیقه و تا ساحل دریا ۲۰ دقیقه است. نیز با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توان به نزدیکترین نقطه برای ورود به جنگل رسید.

به منظور آشنایی مهمانان با موسیقی محلی این روستا، در گیله بوم امکان اجرای موسیقی زنده با حضور خواننده محلی قاسم آبادی وجود دارد.

خواننده موسیقی محلی قاسم آباد
خواننده موسیقی محلی قاسم آباد

برای مشاهده تصاویر بیشتر به بخش گالری عکس مراجعه نمایید.

gileboom-1_resize

gileboom-2_resize

Just send a message to +98-919-639-61-85 on WhatsApp

Or send an email to gileboom@gmail.com