اقامتگاه بومگردی گیله‌ بوم

گيله بوم اقامتگاهي بومگردی با چشم‌انداز نزديکي از جنگل‌هاي کوهپايه‌اي گيشار کوه و کمي آنطرفتر، سماموس بلندترين قله گيلان است. گيله بوم فاصله نزديکي با ساحل درياي خزر دارد و جنگل هاي هيرکاني حدود بيست دقيقه‌ای اين اقامتگاه است. جنگل، قلمرويي براي زندگي و غوغاي پرندگان متنوعي است و دريا محل صيد ماهيگيران.
اقامتگاه بومگردی گيله بوم در 20 کيلومتري رامسر و 50 کيلومتري لاهيجان قرار دارد.

فصل پاييز و زمستان، حياط گيله بوم پر از پرتقال است و درختاني چون گلابي جنگلي و انجير سفيد و سياه در اوايل تابستان ميوه مي‌دهند. ايوان حصير پوش است و جويباري فصلي در حياط خانه وجود دارد. اقامتگاه بومگردی گيله بوم در مجاورت زمين چمني است که محلي براي برپايي جشنواره‌ها، فوتبال و عروسي‌ها و کشتي گيله مردي است.

در اقامتگاه بومگردی گيله‌ بوم، محلي‌ها دست‌آفريده‌هاي خود را به نمايش مي‌گذارند. گيله بوم غذا و خوراک مسافران را با کمک آشپزهاي روستايي آماده مي‌کند و سفره را با ظروفي سفالين و چيني دست ساز، نوشيدني‌ها و دسر محلي مي‌آرايد.
برنامه‌‌هاي گيله‌ بوم بر مبناي گسترش زمينه‌هاي همکاري با افراد محلي و ايجاد انگيزه براي نگهداري از فرهنگ، هنر و توسعه پايدار منطقه طراحي شده است. تورهايي چون پرتقال چيني، پاکسازي محيط زيست، بازديد از کارگاه هاي خانگي نمد مالي، کارگاه و کارخانه چاي، کار در مزرعه، سفالگري و مجسمه سازي، چادر شب بافي، خراطي، صيد ماهي، جنگل پيمايي و آموزشي و دست آخر آشنايي با موسيقي و ترانه‌هاي قاسم آبادي در صدر برنامه‌هاي گيله بوم قرار دارد.

اميدواريم با کمک شما مسافران عزيز، گامي در توسعه پايدار منطقه و تبادل تجربيات ملي و بين المللي برداریم.

Just send a message to +98-919-639-61-85 on WhatsApp

Or send an email to gileboom@gmail.com